zeytinyağlı haşlanmış rezene salatası


Zeytinyağlı haşlanmış rezene salatası tarifi: Ege'nin dillere destan otlarından rezene otu'nun salatası, farklı tariflerle yapılabilir. Soğuk meze olarak hazırladığım rezene salatasını şöyle yaptım. Kök rezene'nin yumrularını çıkardım. Yumrular eşit boyda olmadığından, küçük boyda olanlarına dokunmadım. İrilerini uzunlamasına ikiye böldüm. Yani, yumruları haşlarken eşit pişmesi için bu işlemleri yaptım. Ardından az tuz ilavesiyle kaynattığım su içerisinde yumuşayıncaya kadar haşladım. Bu süre, köklerin iriliğine ve az pişmiş, çok pişmiş seçeneğine göre; 10 ila 15 dakika arasında olabiliyor. Sultan, bazen rezene kökü salatasını bu tarifle yapar. Hadi bakalım kolay gelsin.

Neler Lazım
  • iki kök rezene
  • üç diş sarımsak
  • beş kaşık zeytinyağı
  • bir limon'un suyu
  • tuz

Yapılması
  1. rezene kökünün üst dallarını kesin
  2. dış yapraklarının altındaki yumruları çıkarın ve yıkayın
  3. küçük yumruları olduğu gibi bırakın
  4. iri yumruları uzunlamasına ikiye bölün
  5. bir litre su içine bir tatlı kaşığı tuz atın ve kaynatın
  6. kaynayan su içinde kökleri yumuşayıncaya kadar haşlayın
  7. çıkarın, bir tabağa alın ve soğutun, üzerine tuz ekin
  8. sarımsağı dövün, zeytinyağı ve limon suyu ile karıştırın
  9. hazırladığınız bu sosu rezene'nin üzerine dökün
  10. ve ardından gönlünüzce servis edin.
Tarif bizden yapması sizden, hadi kolay gelsin.
Sultan

Bu blogdaki popüler yayınlar

kuşbaşı kuzu etli sac kavurması

kelle paça çorbası, terbiyeli nasıl yapılır

terbiyeli dana işkembe çorbası tarifi

kestane kabağı tatlısı nasıl yapılır