yaş mayalı bazlama hamuru tarifi


Yaş mayalı bazlama hamuru tarifi: Bazlama, mayalı hamurdan yapılır. Bazlama hamurunu yapmak için; en uygun maya, yaş mayadır. Diğer maya çeşitleriylede bazlama hamuru yapılır. Fakat, bazlama yapımında en iyi sonuç yaş mayadan alınır. Yaş maya ile hamur yoğurulurken, mayanın ılık su ve toz şekerle karıştırılması gibi tevatürler vardı. Ben de uzun süre bu kurallara uydum. Deneyimlerimle gördüm ki, bu bilgiler gereksiz. Ayrıca, bazı hamur işlerinin yapımı için bu bilglerin fazlasıylada zarı var. Ne ise, şimdilerde suyun içerisine yaş mayayı ufalıyorum ve işimi bitiriyorum. Sultan, mayalı hamurlarını bu tarife göre yoğurur. Hadi bakalım kolay gelsin.

Neler Lazım
  • sekiz bardak un
  • üç bardak ılık su
  • 1/2 yaş maya
  • bir kaşık tuz  

Yapılması
  1. elenmiş unu yoğurma kabına koyun
  2. üzerine tuz serpin ve ortasını havuz yapın
  3. havuzun ortasına suyu koyun
  4. içine yaşmayayı ufalayın
  5. ele yapışmayacak kıvamda yoğurun
  6. ardından tek beze yapın, üzerini kapatın
  7. iki katına çıkınca tekrar yoğurun
  8. ve istediğiniz irilikte bezeler yapın
  9. ve aldığınız bezelerle de bazlamanızı yapın.
Tarif bizden yapması sizden, hadi kolay gelsin.
Sultan

Bu blogdaki popüler yayınlar

kuşbaşı kuzu etli sac kavurması

kelle paça çorbası, terbiyeli nasıl yapılır

terbiyeli dana işkembe çorbası tarifi

kestane kabağı tatlısı nasıl yapılır